Contact
Disclaimer
Zoeken:
 



 ideeënmarkt voor de
 positieverbetering van zelfstandige uitgeverijen
 
 
 
|login / logout
   

   #TITEL#

distributie en losse verkoop

het seminar
doelgroep
parallelsessie 1 en 2
programma
aanmelden seminar
miniparallelsessie 3
platform
aanmelden sponsor
meer informatie
sprekers
organisatie
presentaties
partners
sponsoren
nieuwsbrief
enquête
seminar 2004
aandachtsgebieden uitgeverijen
 
 

Miniparallelsessie ronde 3
15.45 - 16.30 uur
Tijdens ronde 3 heeft u de mogelijkheid om te kiezen voor één van de vier miniparallelsessies of een bezoek te brengen aan het platform (de informatiemarkt) en een afspraak te maken met een deskundige.

Integraal online uitgeven
Ashja Bosboom, marketingdirecteur Uitgeverij Scala
Door haar ruime ervaring op het gebied van marketing en online uitgeven stelt Ashja Bosboom u binnen één sessie op de hoogte van de kansen en bedreigingen van online uitgeven. Hierbij put ze uit haar praktijkervaring en licht ze interessante resultaten toe die haar uitgeverij behaald heeft sinds ze vorig jaar zijn begonnen met online uitgeven.

Organisatie prepress, grafische productie en verzending

Michiel de Klein, adviseur GEA adviesgroep
Hoe organiseer ik het productieproces van mijn uitgave? Hoe kunnen de uitvoerenden (redactie en realisatie) het meest efficiënt ingezet worden? Denk bijvoorbeeld aan aanlevering van digitaal materiaal en gebruik van certified PDF, het opmaakproces, de papierkeuze, het kleurgebruik, het formaat, het aantal pagina’s, de oplage en de wijze van verzending. Allemaal thema’s die leiden tot kostenbesparing. Duidelijkheid wordt gegeven in de techniek en organisatie van deze thema’s.

E-marketing
Michiel van Gaalen, Leads2business
Vanuit zijn ervaring en een aantal cases vertelt Michiel van Gaalen hoe uw doelgroep tot een bezoek aan uw site verleid kan worden. In een powersessie van 45 minuten passeren onder andere zoekmachines, Google Adwords, e-mail virale campagnes en weblogs de revue. Deze sessie geeft u praktische tips waarmee u zelf direct aan de slag kunt.

Etnomarketing
Abdel Razak Chraou, uitgever Mzine
Als uitgever van het Marokkaanse maandblad Mzine en met ervaring in de inzet van channel-maketing voor multiculturele doelgroepen geeft Abdel inzicht in de mogelijkheden van etnomarketing. Op een pragmatische wijze worden ervaringen vanuit het perspectief van de (multiculturele) uitgever en vanuit de marketeer gedeeld. Welke kanalen kan ik op welke wijze inzetten om de multiculturele doelgroep te bereiken? Hoe zet ik mijn multiculturele blad in als ‘etnomarketingkanaal’?

Bezoek het platform (de informatiemarkt) en maak een afspraak met een deskundige
Tijdens het Platform for publishers ‘spreekuur’ op de informatiemarkt kunt u in contact komen met diverse onafhankelijke deskundigen. Samen met u gaan zij nader in op uw specifieke probleemstelling of vragen. Alle onderwerpen die tijdens het seminar de revue passeren kunnen worden behandeld. Voor nadere informatie over dit ‘spreekuur’ wordt verwezen naar het menu-item 'Platform'.